Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Велівченко В$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
|
1. |
Велівченко В. Ф. Когнітивно-комунікативний аспект вираження непрямої оцінки в англомовному діалогічному дискурсі [Електронний ресурс] / В. Ф. Велівченко // Вісник Черкаського університету. Серія : Філологічні науки. - 2014. - Вип. 27. - С. 18-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuF_2014_27_5 Проаналізовано вираження непрямої позитивної і негативної оцінки в англомовному діалогічному дискурсі. Дослідження грунтується на когнітивно-комунікативному підході до аналізу мовленнєвої діяльності та на інтегративному розумінні дискурсу як єдності процесу (цілеспрямованої розумово-комунікативної діяльності співрозмовників) і результату (тексту, породженому співрозмовниками впродовж цієї діяльності). Діалогічний дискурс визнається різновидом, котрий найповніше та найприродніше відображає цілеспрямовану мовленнєву взаємодію двох співрозмовників - мовця й адресата, кожен з яких вибудовує цей дискурс у відповідності до обраної комунікативної стратегії й тактики. Мета вираження (не)прямої оцінки в межах емотивно-оцінного дискурсу слугують оцінні комунікативні тактики: ініціативні з боку мовця та реактивні з боку адресата. Встановлений корпус оцінних комунікативних тактик, застосованих кожним із співрозмовників у межах проаналізованих діалогічних дискурсів, вказує на значну перевагу вираження та реагування на непряму позитивну й негативну оцінку, із домінуванням останньої. Загалом, дев'яти ініціативним комунікативним тактикам вираження мовцем непрямої позитивної оцінки відповідають вісім реактивних комунікативних тактик реагування адресата на таку оцінку, а десяти ініціативним комунікативним тактикам вираження мовцем непрямої негативної оцінки відповідає така сама кількість реактивних тактик реагування адресата на таку оцінку.
| 2. |
Велівченко В. О. Комунікативне виявлення експресивності та експресива в сучасній англійській мові [Електронний ресурс] / В. О. Велівченко // Вісник Черкаського університету. Серія : Філологічні науки. - 2014. - Вип. 27. - С. 28-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuF_2014_27_6 Проаналізовано комунікативну реалізацію експресивності та експресива в сучасній англійській мові. Пояснено різницю між прагмалінгвістичним явищем експресива та лінгвістичним явищем експресивності. Експресив - це втілений у висловлюванні мовленнєвий акт, комунікативною метою якого є вираження емоцій та здійснення емоційного комунікативного впливу на адресата. Основними властивостями експресива, як і будь-якого іншого типу мовленнєвого акту, є інтенціональність, цілеспрямованість і конвенціональність, що фокусує на людському факторі - мовці, який усвідомлено використовує експресив для реалізації своєї комунікативної інтенції. Експресивність - це одна із властивостей мовної одиниці, завдяки якій вона здатна вирізнятися на тлі інших, нейтральних одиниць. Така властивість може бути як інгерентною, так й адгерентною. У першому випадку експресивність константно закріплена в конотативному компоненті мовної одиниці. У другому випадку мовна одиниця набуває експресивності за конкретних комунікативно-ситуативних умов, які активують її експресивний потенціал. У комунікативному процесі практично будь-яке висловлювання мовця здатне набувати адгерентної експресивності, що текстово маркується описовою номінацією вираженої емоції та / або вербальним чи графічним позначенням паравербальних і невербальних способів її вираження.
| 3. |
Велівченко В. Ф. Тактико-стратегічне забезпечення вираження і сприйняття непрямої оцінки в англомовному емотивно-оцінному діалогічному дискурсі [Електронний ресурс] / В. Ф. Велівченко // Вісник Черкаського університету. Серія : Філологічні науки. - 2015. - Вип. 7. - С. 36-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuF_2015_7_8 Проаналізовано комунікативні стратегії і тактики, які забезпечують мовцю вираження, а адресату реакції на непряму оцінку в межах їх інтерактивної мовленнєвої взаємодії. Комунікативним середовищем такої взаємодії стає емотивно-оцінний діалогічний дискурс, а його матеріальним втіленням - текст, почергово породжуваний мовцем й адресатом. Аналіз такого тексту, укорінений на когнітивно-комунікативному підході до розуміння й опису досліджуваних явищ, дозволяє вирізнити в ньому не лише суто лінгвістичні, а й когнітивні та прагматичні його характеристики. Когнітивними характеристиками такого тексту, породжуваного мовцем й адресатом у межах емотивно-оцінного діалогічного дискурсу, є мовно представлені оцінні комунікативні стратегії й тактики, застосовані обома співрозмовниками. Різні для мовця й адресата, ці комунікативні тактики забезпечують досягнення поставленої комунікативної мети кожним співрозмовником: для комунікативно ініціативного мовця такою метою є вираження (не)прямої позитивної або негативної оцінки, а для комунікативно реактивного адресата нею є вираження своєї реакції на оцінку мовця. Встановлено корпус оцінних комунікативних тактик, застосованих обома співрозмовниками в межах зазначеного типу дискурсу, засвідчує значну перевагу тактик як на вираження, так і на реагування на непряму позитивну і негативну оцінку, із домінуванням останньої.
| 4. |
Велівченко В. Прагматика емотивних висловлень мовця в англомовному емотивному дискурсі [Електронний ресурс] / В. Велівченко, В. Велівченко // Вісник Черкаського університету. Серія : Філологічні науки. - 2016. - Вип. 2. - С. 20-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuF_2016_2_6 Проаналізовано прагматичні особливості комунікативного вияву позитивних і негативних емоцій мовця в емотивному дискурсі. Складність такого аналізу зумовлена складністю феноменологічних характеристик емоцій, адже, виявляючись і в когнітивному процесі оцінювання людиною навколишнього світу, і в психологічному процесі переживання нею здійсненої оцінки, і в комунікативному процесі вираження людиною як власної оцінки, так і співвіднесеної з нею емоції, вони проектуються одночасно в три різні площини: когнітивну (психічну), мовну (знакову) і комунікативну (діяльнісну). Доведено, що емотивне висловлення мовця як виявлений в емотивному дискурсі комунікативний реалізатор його емоцій, формально представлене актуалізованим реченням або їх сукупністю та матеріалізує мовленнєвий акт експресив. Комплексність емотивного висловлення мовця зумовлена полікомпонентністю його семантики, обов'язковими складниками якої є емоційність, емотивність, оцінність і, зазвичай, експресивність, а також типовим супроводом інгерентно представленої емотивності адгерентною її представленістю.
| 5. |
Велівченко В. Ф. Особливості конструювання змісту політичного медіадискурсу (на прикладі англомовних політичних медіатекстів) [Електронний ресурс] / В. Ф. Велівченко // Вісник Черкаського університету. Серія : Філологічні науки. - 2018. - Вип. 2. - С. 86-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuF_2018_2_14
| 6. |
Велівченко В. Ф. Мова як засіб маніпулятивного впливу (на прикладі англомовного політичного медіадискурсу) [Електронний ресурс] / В. Ф. Велівченко // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Філологічні науки. - 2019. - Вип. 1. - С. 73-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuF_2019_1_12
| 7. |
Велівченко В. Ф. Маніпулятивні технології політичного медіадискурсу (на прикладі англомовних політичних медіатекстів) [Електронний ресурс] / В. Ф. Велівченко // Studia philologica. - 2019. - Вип. 13. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/stfil_2019_13_12
|
|
|